Inser nu vilken stor "liten" kille Ferdinand blivit.

Ja han var ju som de flesta nog vet i slagsmål med sin kompis Hera igår.

Väldigt otäckt var det (för att säga det milt), men efter att ha sovit på saken så har jag samlat mig och kommit fram till att det kunde varit värre, de kunde varit bättre också men de kunde definitivt ha varit värre!

Ferdinand har iaf lite små bithål i halsen och på kinden som jag till en början kände stark motvilja till att spruta saltlösning i
(som jag måste göra för att undvika infektion & dränage).

Men kvällens höjdpunkt har varit att spruta i saltlösning och sen trycka ut de så de står som en fontän ur hålen.
Och efter varje gång utbrister jag euforiskt

- EN GÅNG TILL!
medan Ferdinand ser ut som

- NEEJ!

Men här hemma har vi ingen demokrati & Ferdinand har ingenting att säga till om!

(Där var han efter sitt livs första (och enda framtill igår) slagsmål med blodvite, det var som 10 veckors valp med brorsan Bosse, det var också då jag insåg att jag köpt en kamphund. Buhu buhu.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0