Presentation

Ferdinand är född den 28 februari, han är en Amstaff och heter i stamtavlan "Bubbleblue". 
Jag har velat ha en ny tävlingshund länge men de har inte blivit som jag hoppats på och Amine har inte varit så pigg på att skaffa ytterligare en stor hund.
Så, premissen blev att jag skulle få en till hund, men att Amine skulle få välja ras och namn. Så blev det. Och hem kom Ferdinand. Lilla grabben med stort F. Han traskade in hos oss med en vuxen hunds bestämdhet. "Här bor jag", tycktes han säga och så drog han en repa genom hela lägenheten för att sedan hamna i sängen. Där han fått stanna.
Som husse uttryckte det "Ferdinand kommer bli en sänghund!" och de är han, han sover gärna I ansiktet på än, han vill ligga så nära det bara går!
Så nu har det följt några fullspäckade dagar sedan han flyttade hit i onsdags. De har vart turné hos släktingar, premiär på Brukshundsklubben, bus med "storebror", hälsat på mina kollegor på jobbet och idag ska vi på tjugoårsfest!
Allt detta har han tagit med RO, det finns inget som stressar upp eller skrämmer Ferdinand, han är sällsynt orädd och har en nyfikenhet som skulle kunna golva självaste Nicke Nyfiken! Det är härligt att träffa valpar som är så trygga i sig själva som han är, det är inte alltför vanligt!
Nu ser vi fram emot att se våran lilla prins bli stor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0