Måndag

Så var vi precis hemkomna ifrån brukshundsklubben. Ferdinand skötte sig jättebra! Han kommer på inkallning även då han får ryck och börjar springa mot någon annan hund/människa så snabbt hans korta små ben bär honom och tro mig - det går fortare än man tror!
Han är mycket lyhörd såhär långt! Det vi övar på nu är givetvis den allra mest grundläggande vardagslydnaden såsom att befästa inkallning, nej, loss och att han ska kunna umgås med och runt andra hundar utan att bry sig om det!
Imorgon ska vi ringa och anmäla oss till en tävlingsinriktad valpkurs med start den 30e maj. Tyvärr kommer jag missa första tillfället eftersom jag jobbar kväll då! :( men jag hoppas att Amine kan åka med honom, antar att första tillfället mest kommer vara teori. Så hoppas att han ställer upp på det! :D

Ferdinand på ssbk :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0